Pages

16 mei 2015

Dag 30 - Vegan bananenbrood

Vandaag is alweer de laatste dag! Wat ging dit eigenlijk snel.. Ik heb dag 30 doorgebracht in Amsterdam bij Mick om te helpen met een nieuwe vloer leggen in zijn huis. Oké eerlijk, ik heb vooral voor voldoende drinken en lekker eten gezorgd, staan stofzuigen, stiekem geprobeerd te moon walken over het nieuwe laminaat en tussendoor rommel opgeruimd. Maar dat zijn ook belangrijke dingen! Zo bakte ik een heerlijk bananenbrood om voor voldoende energie te zorgen.


Mijn bananenbrood met Mick's woonkamerplant, omdat hij tijdelijk in de keuken stond en planten foto's mooier maken

Bananenbrood wilde ik al heeeel lang maken, dus ik was ontzettend blij toen ik op de website van de Vegan Challenge een recept vond zonder ei, boter en melk. Helemaal geschikt voor vegans! Maar ook voor niet-vegans, want Mick en zijn huisgenoot waren erg onder de indruk van de smaak. En Mick houd niet eens van noten. Het is echt een van mijn favoriete recepten geworden!

Wat heb je nodig?
- 300 gram volkorenmeel
- 150 gram suiker
- 2 eetlepels bakpoeder
- 50 gram havermout
- 100 gram rozijnen
- 50 gram walnoten
- 1 theelepel kaneel
- 100 ml olie
- 1 eetlepel azijn
- 3 rijpe bananen
- 100 ml water
- staafmixer

Verwarm de oven voor op 180 graden. Meng alle droge ingrediënten in een kom (ik heb de walnoten eerst een in kleinere stukjes gebroken). Pureer de overige ingrediënten met de staafmixer tot een glad beslag en meng dit met erbij in de kom. Schep alles in een cake blik en zet dit voor 40 minuten in de oven. Bananenbrood is heerlijk bij het ontbijt, lunch of als tussendoortje. Wij hadden een overheerlijke geur om in te klussen :)

's Avonds heb ik heel saai een Unox kruidige tomaat soepje gegeten, na al het harde werk had niemand zin om te koken en we wilden nog naar de bioscoop om te ontspannen. Voor zo ver dat lukt bij de film Mad Max dan. Ik had helemaal droge ogen na afloop omdat ik nauwelijks geknipperd heb. Wat een intense film, super vet, zeker als je van een beetje 'raar' en heeeel veel actie houdt. 

3 opmerkingen:

  1. Yo, bij mij werd het beslag niet echt beslag maar een droge bende, heb uiteindelijk een hoop meer vocht moeten toevoegen om het werkend te krijgen. Hoe ging dat bij jou? werkte het recept van de website wel?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi!
    Wat jammer dat het beslag niet goed werd bij jou! Bij mij gebeurde dat niet, heb precies het recept gevolgd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi!
    Wat jammer dat het beslag niet goed werd bij jou! Bij mij gebeurde dat niet, heb precies het recept gevolgd!

    BeantwoordenVerwijderen